Customer Success Manager
MaintMaster är marknadsledare i Sverige av underhållssystem (CMMS) och har en snabbt växande kundbas i DACH-regionen och Storbritannien. MaintMaster erbjuder ett molnbaserat CMMS tillgängligt på över 20 språk med kunder i 25 länder och kontor i Sverige, Tyskland och Storbritannien. MaintMaster strävar efter att ge underhållspersonal ett verktyg som kan anpassas till samtliga processer, ge kontroll och maximera resultat, allt för en hållbar, säker och effektiv produktion. Läs mer på www.maintmaster.com
SaaS-bolaget MaintMaster utvecklar och säljer ett innovativt, molnbaserat underhållssystem. Med hög kundnöjdhet, stark tillväxt och en lättanvänd produkt hjälper de tillverkningsindustrier världen över att digitalisera och effektivisera underhållsarbetet.
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad Customer Success Manager som kommer att spela en avgörande roll i att bygga starka, långsiktiga och värdeskapande relationer med våra befintliga kunder och på så sätt bli en mycket viktig kugge i vår tillväxtresa. Då rollen är ny får du stort inflytande när det gäller att definiera, implementera och utveckla strategi och processer för hur vi på bästa sätt kan forma rollen för att fånga behov och förbättra vår affär.
Du blir en del av ett företag med höga ambitioner, korta beslutsvägar och en unik möjlighet att vara med och bygga bolaget framåt! Här får du tillit och förtroende att självständigt driva ditt arbete samtidigt som du tillhör ett kompetent och stöttande team där samarbete värderas högt och där kollegor snabbt blir vänner.
Som Customer Success Manager har du en central och mångfacetterad funktion där ditt kundengagemang, affärsmässighet och naturliga fallenhet för att involvera, kommunicera och samarbeta med andra, både externt och internt, blir avgörande för att lyckas. Du ansvarar för att kunderna får ut maximalt värde av systemet genom att guida dem genom hela kundresan med ökad lojalitet. Du blir en viktig rådgivare vad gäller förståelse för systemet och föreslår proaktivt lösningar som passar kundens behov, idag och i morgon.
Rollen ingår i Customer Success-teamet som består av Implementation, Customer Success Management, Account Management och Academy & Support. Ett ambitiöst och kunnigt team som stöttar och utmanar varandra och har roligt på vägen mot att växa vår affär med fortsatt hög kundnöjdhet. Rollen är placerad i Linköping.
Ansvarsområden:
- Säkerställa god kundvård bland annat genom att följa upp kundnöjdhet, kundbehov, arbeta med kundplaner och merförsäljning.
- Hjälpa till att definiera segment i MaintMasters kundbas baserat på tillväxtmål och kundpotential.
- Arbeta nära våra kunder för att skapa strukturerade framgångsplaner som tydligt definierar mål och strategier för att maximera värdet av vår SaaS-lösning.
- Ansvara för en smidig och framgångsrik Adoption-process för nya kunder vid övertagandet från implementationssteget till Customer Success Management och Account Management.
- Kontinuerligt identifiera, följa upp och utvärdera kundens framsteg, möjligheter till förbättring och se till att de uppnår önskade resultat.
- Aktivt driva merförsäljning inom din kundportfölj och säkerställa att kunderna förnyar sina avtal när de löper ut.
- Driva kundengagemang i samarbete med Marketing och Product genom regelbunden kommunikation i olika kanaler.
- Löpande utvärdera, förbättra och se till att MaintMaster har en framgångsrik försäljningsprocess och kundresa.
Bakgrund & Personliga egenskaper
- 3–5 års erfarenhet av Customer Success Management inom B2B SaaS med goda resultat. Vi värderar högt tidigare erfarenhet från bolag i stark tillväxt.
- Du kan enkelt uppfatta kundens behov och är kommunikativ, vägledande och proaktiv i din rådgivning.
- Du är positiv, lyhörd och kan på ett förtroendegivande sätt skapa långsiktiga relationer med kunderna.
- Strukturerad och målmedveten med stark vilja och förmåga att självständigt driva sitt arbete och bistå i att utveckla metoder och processer i ett snabbväxande företag.
- Vi söker dig som vill bidra med dina erfarenheter och göra avtryck i affären! En proaktiv, framåtlutad och kommunikativ person som sätter kunden i centrum och känner stolthet i att ge dina kunder en service i världsklass.
Kontakt