Kommunikations- och marknadschef
Junibacken befinner sig mitt i en spännande utvecklingsresa och vi söker dig som vill vara med och utveckla både erbjudandet mot våra målgrupper och varumärket.
På Junibacken händer massor av roliga saker, hela tiden. Både bakom kulisserna, på teaterscenerna och i lekutställningarna. Här finns också Sveriges största bokhandel och på kvällarna förvandlas vår Cirkusrestaurang till en festvåning. Det är en skattkista och ditt uppdrag blir att använda dig av den för att kommunicera Junibackens erbjudanden till besökare och andra kunder inom våra tre verksamhetsområden: publika verksamheten, festvåningen och skolprogrammen.
Rollen är organisatoriskt placerad under Junibackens VD. Kommunikations- och marknadsavdelningen består av en chef, en Digital kommunikatör och en Content Producer som tillsammans har operativt ansvar för alla digitala kanaler. Tillsammans ingår ni i staben med cirka tio kollegor i olika roller. Det är en engagerad och rolig atmosfär med gott samarbete avdelningarna emellan.
I rollen ingår att:
- Strategiskt och operativt arbeta med Junibackens marknadsföring, kommunikation och PR
- Sätta marknadsplan och tillse att den riktas optimalt mot våra målgrupper. I rollen ingår också att lägga annonseringsplan och köpa media.
- Jobba strategiskt och operativt med Marketing Automation.
- Ansvara över Junibackens CRM-system.
- Ansvara över Junibackens internkommunikation.
- Fortsätta utveckla Junibackens varumärke och ansvara för att Junibackens grafiska profil, kommunikativa budskap och tonalitet följs i all kommunikation.
- Tillse att nödvändig kunskap om företagets omvärld/marknad och kunder samlas in, såsom konkurrensanalyser, besökarundersökningar och marknadsundersökningar.
- Representera Junibacken i relevanta nätverk och att etablera betydelsefulla, nya relationer och samarbeten.
- Bedriva arbete så att ett bra och konstruktivt arbetsklimat främjas vid företaget. I det arbetet ingår att presentera och förankra marknadsarbetet såväl internt som externt.
- Projektleda kampanjer och lanseringar.
- Utveckla och optimera Junibackens digitala kanaler; webbplats, SoMe, nyhetsbrev och e-handel.
- Budget- och personalansvar.
Din kompetens och profil
Vi söker dig med minst fem års erfarenhet av liknande roll och med akademisk utbildning alternativt yrkesutbildning inom marknadsföring/kommunikation. God kommunikativ förmåga är en förutsättning för att lyckas i ditt uppdrag.
Som person tror vi att du känner ett driv och ett engagemang för Junibacken som produkt. Vi tror att du har god samarbetsförmåga och arbetar relationsskapande. Du arbetar målfokuserat men prestigelöst och kan hugga i där det behövs. Utöver det ser vi att du har erfarenhet av:
- Strategiskt varumärkesarbete
- Marknadsföring i digitala kanaler
- Kampanjplanering och mediaköp
- Personalansvar
- Utveckling av marknadsföring och försäljning i digitala kanaler
- Automatiserad kommunikation och CRM
- PR-arbete
- Internkommunikation
Kontakt