Retriever är det ledande företaget inom medieanalys och kommunikationsinsikter i Norden. Vi drivs av att förstå våra kunders verklighet – och kunna ge våra kunder de insikter de behöver för att fatta bättre beslut. Vi har lett den digitala transformationen av vår bransch i över ett decennium, genom att introducera den senaste tekniken på marknaden och genom att anpassa vår verksamhet till det ständigt föränderliga datalandskapet. Alla verksamheter är unika och har olika behov av mediebevakning, medieanalys, social media management, bolagsinformation och kommunikationsinsikter. Läs mer om Retriever här.

”För att påverka världen vi lever i, måste vi först förstå den” 

Därför har Retriever i över 20 års tid jobbat för att bli det ledande företaget inom mediebevakning och analys, bolagsinformation samt social media management i Norden. Vi drivs av att förstå våra kunders verklighet för att ge dem de insikter de behöver för att fatta bättre beslut. 

Vi har lett den digitala transformationen av vår bransch i över två decennium och nått den ledande positionen på vår marknad, detta genom att arbeta med den senaste tekniken, tillhandahållit rätt innehåll, haft den bästa personalstyrkan samt anpassat vår verksamhet och erbjudande till det ständigt föränderliga datalandskapet. Alla verksamheter är unika och har olika behov, därför vänder sig våra kunder till oss på Retriever.

Retrievers affärsområde Business är i stark tillväxt och skall präglas av ett internt klimat som kännetecknas av kreativitet, nyfikenhet och hög aktivitetsgrad. Teamet består idag av 4 personer som har en utpräglad teamkänsla och är självgående som individer. För att bli en del av detta team måste du vara trygg i ditt självständiga säljarbete som inkluderar prioritering av prospektering, bokning av möten med kund, offerter, avtalsskrivande och administration.En viktig del är att bygga långsiktiga relationer då Retrievers kunder stannar länge, det finns stora möjligheter till merförsäljning där bra relationer ger nya kunder i förlängningen. Då affärsområdet växer så är det också stort fokus på nykundsbearbetning. Du skall känna stor trygghet i dig själv och den du är och tillföra nya idéer, kreativitet, gärna skratt och stort deltagande i hela verksamheten för att trivas riktigt bra. Rollen rapporterar till Affärsområdeschef.

Relevant Bakgrund

Relevant erfarenhet

Personliga egenskaper